
Ainutlaatuinen historia ja maku
Disaronno Originale on juhlistanut vuonna 2025 vaikuttavaa 500 vuoden taivaltaan. Kyseessä ei ole vain juoma, vaan italialainen ikoni, joka tunnetaan maailman suosituimpana italialaisena liköörinä. Karvasmantelinen likööri on valmistettu samalla salaisella reseptillä jo vuodesta 1525 lähtien ja se kantaa mukanaan kiehtovaa tarinaa Saronnon kaupungista.
Legendan mukaan resepti sai alkunsa, kun renessanssitaiteilija Bernardo Luini – Leonardo da Vincin oppilas – maalasi paikallisen kirkon Madonnan kuvan. Mallina toimi nuori leski, joka kiitokseksi antoi taiteilijalle oman valmistamansa juoman, joka sisälsi aprikoosin siemenistä uutettua öljyä ja yrttejä. Tämä ainutlaatuinen sekoitus antoi sysäyksen alkuperäiselle Disaronno-liköörille.
Monet ovat yrittäneet jäljitellä Disaronno Originalen vivahteikasta makua, mutta tuloksetta – aitoa ei voita mikään. Sen rikas, aromaattinen karvasmantelin maku ja syvän meripihkanruskea väri tekevät siitä nautinnon niin sellaisenaan jäillä kuin cocktailien tähtiainesosana. Klassinen esimerkki tästä on Disaronno Sour.
Klassikko kohtaa nykyajan – Disaronno osana Norexin valikoimaa
Disaronno ei ainoastaan edusta italialaista perinnettä – se tuo myös ainutlaatuisen lisän Norexin kansainvälisesti arvostettujen brändien joukkoon. Juhlavuosi tarjoaa loistavan hetken pysähtyä ihastelemaan tuotteen pitkää historiaa, mutta myös sen ajattomuutta: Disaronno on yhä tänäkin päivänä modernin nautiskelijan valinta.
“Disaronno ei ole vain juoma – se on elämys, joka tuo lasilliseen ripauksen italialaista elämäniloa ja eleganssia”, toteaa Disaronnon tuotepäällikkö Marika Makkonen Norexilta. “Olemme ylpeitä saadessamme jakaa tämän ikonisen brändin tarinaa suomalaisille kuluttajille.”
500-vuotisjuhlaa juhlistetaan tyylikkäällä kampanjalla, joka huokuu dolce vitan henkeä – Disaronnon tavaramerkiksi muodostunutta, rentoa mutta ylellistä elämäntapaa. Disaronno on elävä todiste siitä, että todellinen klassikko ei vanhene – se vain paranee ajan myötä.